Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Ο υποψήφιος Δήμαρχος της Λαϊκής Συσπείρωσης Στέλιος Σταμούλος απαντάει στο ikariamag


Αρχίζουμε από σήμερα τη δημοσίευση των απαντήσεων που έδωσε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Ικαρίας στα ερωτήματα που τέθηκαν από τους διαχειριστές του ikariamag. Ειρωνεία; Η πρώτη απάντηση αποκτά δραματική επικαιρότητα καθώς φαίνεται πως οι ακτοπλόοι εφοπλιστές σχεδιάζουν για μια ακόμα φορά να αποκλείσουν τον Άγιο Κήρυκο και τους Φούρνους από προσέγγιση πλοίου. Αλλά για αυτό θα επανέλθουμε…


1. Ξεχωρίστε αυτό που κατά τη δική σας γνώμη είναι το σπουδαιότερο πρόβλημα (ΕΝΑ) που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το νησί και περιγράψτε πολύ συγκεκριμένα τον τρόπο που θα το αντιμετωπίσετε;
Η Ικαρία αντιμετωπίζει (όπως σχεδόν όλα τα νησιά) πολλά και σοβαρά προβλήματα, που απορρέουν κυρίως από την εφαρμοζόμενη πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Θα μπορούσαμε να ιεραρχήσουμε ως σοβαρότερο πρόβλημα τα ζητήματα που αφορούν το επίπεδο των υγειονομικών  υπηρεσιών και την Κατάσταση των σχετικών υποδομών. Γνωρίζοντας όμως τα ερωτήματα που ακολουθούν, θα επισημάνουμε ως σπουδαιότερο το ζήτημα των συγκοινωνιών (Ακτοπλοϊκών –Αεροπορικών –χερσαίων)            
Συνοπτικά οι θέσεις μας για το ζήτημα είναι οι εξής:
Οι δήμοι της Ικαρίας έχουν πρωτοστατήσει στις κινητοποιήσεις για τις συγκοινωνίες ιδιαίτερα για την ακτοπλοΐα έχουν συμβάλει καθοριστικά στο παρελθόν και στο συντονισμό σε Παναιγαιακό επίπεδο. Σημαντικές ενέργειες έχουν γίνει και για την εσωτερική συγκοινωνία με τη προσπάθεια δημιουργίας διαδημοτικού φορέα, και την καθιέρωση ενός στοιχειώδους δικτύου δημοτικών και διαδημοτικών συγκοινωνιών, διεκδικώντας  παράλληλα πόρους από το κρατικό προϋπολογισμό για αυτό το σκοπό.
Διεκδικούμε:
¨       Απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή και αεροπορική  σύνδεση των νησιών μας , χειμώνα – καλοκαίρι, με την Ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων.
¨       Μείωση του υψηλού ναύλου επιβατών, οχημάτων, εμπορευμάτων κατά 50%, χωρίς αυτό το κόστος να μετακιληθεί στο κρατικό προϋπολογισμό.
¨       Δημιουργία Εθνικού Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με κοινωνικό έλεγχο και Αποκατάσταση του Δημοσίου Χαρακτήρα των Αερομεταφορών.
¨       Χρηματοδότηση των εσωτερικών συγκοινωνιών του νησιού είτε από την  β φάση του Ε.Π  ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ είτε από ανάλογο πρόγραμμα που οφείλει να  θεσπίσει η κυβέρνηση με πόρους από ΠΔΕ και το ΕΣΠΑ.