Σάββατο, 16 Οκτωβρίου 2010

Ασυδοσία ακτοπλόων εφοπλιστών


Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές αξιώνουν νέα προνόμια και απειλούν
ότι «η Ελλάδα θα κοπεί στα δύο»!
Ξεσαλωμένοι οι ακτοπλόοι εφοπλιστές από την πολιτική των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και Ευρωπαϊκής Ένωσης, που, υπηρετώντας την ελευθερία δράσης του κεφαλαίου, έχει μετατρέψει τη χώρα σε οικονομικό παράδεισο για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, έρχονται τώρα αδίσταχτα, όπως έγινε χτες στη διάρκεια συνάντησης της εφοπλιστικής τους Ένωσης (ΕΕΝ) με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, να αξιώσουν επιπρόσθετα προνόμια και νέες επιδοτήσεις!
Δηλαδή, θωράκιση της τρελής κερδοφορίας τους και παραπάνω «ζεστό χρήμα» στα θησαυροφυλάκιά τους, όταν ο λαός βογκά από τη φτώχεια και την ανέχεια που του φορτώνουν με τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα. Δε διστάζουν δε οι ακτοπλόοι εφοπλιστές να εξαπολύουν απειλές για «λοκ άουτ», ενώ ο πρόεδρος της εφοπλιστικής Ένωσης Απ. Βεντούρης έφτασε να δηλώσει ότι αν δεν ικανοποιηθούν όσα απαιτούν, «η Ελλάδα του Αιγαίου Πελάγους θα κοπεί στα δύο από τη μη εκτέλεση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών»!
Το πλαίσιο των εφοπλιστικών αξιώσεων που κατέθεσε χτες ο Απ. Βεντούρης στον υπουργό Γ. Διαμαντίδη, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της εφοπλιστικής Ένωσης, είναι το εξής:
  • «Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ (εργαζομένων - πλοιοκτητών) κατά τα πρότυπα των ελληνικών κρουαζιεροπλοίων και νομοθέτηση συστήματος εταιρικού ναυτολογίου για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογιακών πλοίων (ελεύθερα και επιδοτούμενα)». Που σημαίνει: Τέλος στην υποχρεωτική δεκάμηνη ναυτολόγηση των ναυτεργατών, επιδότηση των εφοπλιστών για τις ασφαλιστικές τους εισφορές και οι ναυτεργάτες θα είναι περιφερόμενοι από το ένα καράβι της εταιρείας στο άλλο.
  • «Δυνατότητα παράλληλης εποχικής δρομολόγησης και στελέχωσης πλοίου (Ro-Ro - ταχύπλοο - συμβατικό) κατ' ελάχιστον για 4 μήνες ετησίως σε γραμμές που εξυπηρετούνται από άλλα πλοία της αυτής διαχειρίσεως επί 10μηνης λειτουργίας». Δηλαδή να δρομολογούν εποχιακά τα πλοία τους.
  • «Δυνατότητα 5μηνης δρομολόγησης ταχυπλόων πλοίων ετησίως με ισόχρονη στελέχωσή τους». Σήμερα η υποχρεωτική δρομολόγηση των ταχύπλοων είναι 7 μήνες.
  • «Τροποποίηση του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων με την εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα». Η οργανική σύνθεση, δηλαδή, των ακτοπλοϊκών πλοίων να μειωθεί κατά δύο τρίτα. Οι όποιες ανάγκες από εκεί και πέρα των πλοίων να καλύπτονται από ναυτεργάτες χαμηλόμισθους ανασφάλιστους, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.
  • «Ανάληψη από το κράτος πληρωμής των ποσών που προκύπτουν από την εφαρμογή των υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δε λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας». Οι υποχρεωτικές εκπτώσεις αφορούν συνταξιούχους, ΑμΕΑ κλπ.
Σύμφωνα με την άτυπη ενημέρωση από το γραφείο Τύπου του υπουργείου, η απάντηση του υπουργού ήταν: «Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα», «ο υπουργός δεσμεύτηκε να γίνει κοινή σύσκεψη όλων των εμπλεκόμενων παραγόντων με την ακτοπλοΐα προκειμένου να βρεθούν κοινά αποδεκτές λύσεις για όλους»!
Άμεση παρέμβαση απ' τα ταξικά συνδικάτα
Και ήδη όπως φαίνεται τα «όργανα» έχουν αρχίσει. Από την 1η Νοέμβρη μένουν χωρίς καράβι το νησί Φούρνοι και το μεγαλύτερο λιμάνι της Ικαρίας και μάλιστα ενόψει εκλογών.
Γι' αυτή την κατάσταση ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΣ ΝΑΤ τη Δευτέρα στις 12πμ θα κάνουν παρέμβαση στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, ενώ σε δελτίο Τύπου αναφέρουν ότι αυτό το καθεστώς της «απελευθέρωσης», της άρσης του καμποτάζ, που επιτρέπει στους εφοπλιστές να κόβουν την Ελλάδα στα δύο, είναι που υποστηρίζουν «ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και τα εξαπτέρυγα του ευρωμονόδρομου». Καλούν τους εργαζόμενους σε μέτωπο ενάντια στα σχέδια του κεφαλαίου, για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. «Οργανωνόμαστε, αγωνιζόμαστε για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα υπηρετούν την εργατική λαϊκή οικογένεια», «γιατί η ακτοπλοΐα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς πρέπει να είναι κοινωνικό αγαθό». Και καταλήγουν:
Απομονώστε τα δεκανίκια των εφοπλιστών.
Τώρα ψήφο στη "Λαϊκή Συσπείρωση".

Από το Ριζοσπάστη, 16/10/2010