Κυριακή, 17 Οκτωβρίου 2010

Χωρίς πλοίο ο Άγιος Κήρυκος και οι Φούρνοι

Για ακόμα μια φορά οι Φούρνοι και ο Άγιος Κήρυκος
μένουν χωρίς πλοίο.
Για ακόμα μια φορά τα νησιά των Φούρνων αντιμετωπίζουν
τον εφιάλτη της απομόνωσης.
Η εταιρεία «Hellenic Seaways» ανακοίνωσε το πρόγραμμα δρομολογίων του πλοίου «Νήσος Μύκονος» για τους επόμενους έξι μήνες: δεν προβλέπεται καμία προσέγγιση στα λιμάνια του Αγίου Κηρύκου και των Φούρνων!
Τα τελευταία τρία χρόνια σταθερά πλέον τα λιμάνια της νότιας πλευράς και των Φούρνων μένουν χωρίς πλοίο. Πάντα υπάρχει μια πρόφαση, εκκλήσεις στην υπομονή μας, και δυο τρεις υποσχέσεις έτσι ώστε οι ακτοπλόοι να κερδίζουν χρόνο και να υλοποιούν τους σχεδιασμούς τους: λιγότερα λιμάνια και λιγότερα δρομολόγια τις περιόδους που δεν θεωρούν αποδοτικές για τα κέρδη τους. Έτσι για τέταρτο χειμώνα κινδυνεύουν τα λιμάνια μας να μείνουν χωρίς πλοίο.      
Οι συνέπειες μιας τέτοιας εξέλιξης και σε συνθήκες κρίσης θα είναι καταστροφικές για τον τόπο μας: Τα νησιά μας θα απομονωθούν. Το λαϊκό εισόδημα θα αφαιμαχτεί κι άλλο. Θα χτυπηθεί κι άλλο ο λαϊκός τουρισμός. Θα μειωθεί η εμπορευματική κίνηση των προϊόντων μας. Θα υπάρξουν προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιών μας.
Και επιπλέον όλα αυτά διαδραματίζονται στη μέση της προεκλογικής περιόδου, γεγονός που σημαίνει πρόσθετες δυσκολίες στη μετακίνηση των ετεροδημοτών.
Τα όσα είναι πιθανό να συμβούν με τα λιμάνια της Ικαρίας και των Φούρνων, είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της ασύδοτης δράσης που εξασφαλίζει στους εφοπλιστές η πολιτική της «ελεύθερης κίνησης κεφαλαίων» και της ανταγωνιστικότητας την οποία υπηρετούν απαρέγκλιτα ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, με βάση τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως ο 3577/92 . 
Από το 2001 που το ΠΑΣΟΚ σαν κυβέρνηση εναρμόνισε τον παραπάνω κανονισμό με την ελληνική νομοθεσία, ψηφίζοντας το νόμο 2932/01, η κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες πάει από το κακό στο χειρότερο.
Εδώ η λαϊκή ρήση «τρώγοντας έρχεται η  όρεξη» βρίσκει την κυριολεκτική της έκφραση:
Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές «ξεσαλωμένοι» ακινητοποιούν τα πλοία ανάλογα με τις ορέξεις τους, αφήνοντας πολλά νησιά ακάλυπτα ολόκληρη την περίοδο του χειμώνα. Παραβιάζουν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Επιβάλλουν «μαύρη εργασία», τρομοκρατία, συνθήκες γαλέρας, σε βάρος των δικαιωμάτων των χιλιάδων ναυτεργατών.  «Κουρελιάζουν» κάθε άρθρο και από αυτούς τους υποτυπώδεις, εντελώς ανεπαρκείς κανόνες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (μάρτυρες οι απανωτές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία). Και ενώ  για αυτού του είδους τις ...υπηρεσίες επιβραβεύονται με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις, απαιτούν κι άλλα προνόμια και απειλούν με λοκ- άουτ!  
Αυτή είναι η πραγματική αιτία των συνεχώς οξυνόμενων προβλημάτων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και δεν θα αλλάξει όσα ευχολόγια και να γίνουν, όσες επιτροπές ειδικών και να συνεδριάσουν, όσες «γνωριμίες» σε υπουργικά γραφεία και διαδρόμους χρησιμοποιηθούν.
Η ίδια η ζωή επιβεβαιώνει, και δικαιώνει τις δημοτικές αρχές που μέσα από τους πολύχρονους αγώνες τους διακήρυτταν ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, τόσο θα επιδεινώνεται η θέση των νησιωτών, των ταξιδιωτών και όλων των εργαζομένων. Οι κάτοικοι των νησιών μας πρέπει να καταδικάσουν την πολιτική που τους στηρίζει και επιτρέπει, ανέχεται να μένει ο τόπος μας χωρίς καράβι.

A     Καλούμε σε αγωνιστική ετοιμότητα τον Ικαριώτικο και τον Φουρνιώτικο λαό.
A     Απαιτούμε και θα διεκδικήσουμε με κάθε τρόπο, με κάθε μέσο, να μην διακοπεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγίου Κηρύκου και των Φούρνων με τον Πειραιά καμία μέρα.
A     Απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει με επάρκεια και με φθηνό εισιτήριο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
A     Να δρομολογηθεί και δεύτερο πλοίο στις γραμμές των νησιών μας.
A     Διεκδικούμε απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή σύνδεση των νησιών μας, χειμώνα- καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια και με εξασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών και  βελτίωση των δικαιωμάτων τους.
A     Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
A     Είναι στο χέρι μας, με τους συντονισμένους αγώνες μας, με αντιμονοπωλιακή συμμαχία και πάλη, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών.
ΤΩΡΑ ΨΗΦΟΣ ΣΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Ικαρία 16 Οκτωβρίου 2010