Κυριακή, 4 Μαρτίου 2012

Για την πρόσκρουση του πλοίου ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ στο λιμάνι Αγίου Κηρύκου


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ν.Ε ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ  του  ΚΚΕ
 Για την πρόσκρουση του πλοίου ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ


Το ΚΚΕ είχε προειδοποιήσει: «…ωμά- ψυχρά μας καταδικάζουν να ταξιδεύουμε με πλοία υπέργηρα και υποσυντήρητα, που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, υποβαθμίζουν την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών, μας επιστρέφουν δεκαετίες πίσω μετατρέποντας το ταξίδι σε μια απίστευτη ακριβοπληρωμένη οδύσσεια (δεν μειώνεται η τιμή των πανάκριβων εισιτηρίων που πληρώνουμε), και φέρνουν στο μυαλό οδυνηρές μνήμες όταν πριν λίγα χρόνια το «αξιόπλοο» «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» έπαιρνε στον πάτο 80 ανθρώπους.»
Μετά το σπάσιμο των κάβων στο Βαθύ, το μπλακ- άουτ εν πλω, τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια, τις δυσκολίες πρόσδεσης, τη μόνιμη κλίση του πλοίου, ήρθε σαν λογικό επακόλουθο η πρόσκρουση του ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου.
Γιατί εταιρεία και λιμεναρχείο κάνουν λόγο για δυσμενείς καιρικές συνθήκες προκειμένου να δικαιολογήσουν το ατύχημα;;,
Και αν ήταν όντως τόσο δυσμενείς οι καιρικές συνθήκες πως επετράπη ο απόπλους με τσακισμένη λαμαρίνα και τρύπες και με 399 επιβάτες;;;
Πως εξετάστηκε το πλοίο και κρίθηκε ότι μπορεί να ταξιδέψει;; Πως έγινε πραγματογνωμοσύνη, από ποιον ειδικό;; (ή μήπως με ανταλλαγή φωτογραφιών;;) και προσκομίστηκε «βεβαιωτικό διατήρησης κλάσης»;;
Γιατί δεν γίνεται λόγος για τις επισκευαστικές εργασίες που έγιναν «άρον- άρον» μέσα στη νύχτα και ενώ το πλοίο ήταν δεμένο στο λιμάνι του Ευδήλου;;
Που είναι αυτό το υπουργείο, ο «αρμόδιος» υφυπουργός, οι υπεύθυνοι υπηρεσιακοί παράγοντες να φροντίσουν για την εκτέλεση έστω αυτών των προγραμματισμένων δρομολογίων, και αφήνουν «αμανάτι» όσους είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν, δρομολογώντας άλλο πλοίο σε ώρες και μέρες που βολεύουν την ιδιοκτήτρια εταιρία του;; 
Με άλλα λόγια το υπέργηρο ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ με 399 επιβάτες, ταξίδεψε με τσακισμένες λαμαρίνες και τρύπες μέσα σε δυσμενείς κατά τους ισχυρισμούς του λιμεναρχείου καιρικές συνθήκες. Αν αυτό δεν είναι ο ορισμός της έκθεσης της ανθρώπινης ζωής σε άμεσο κίνδυνο στη θάλασσα τότε τι είναι;;
Δεν είναι πολύς καιρός που ο τότε υφυπουργός της κυβέρνησης του «μαύρου μετώπου», σαν γνήσιος εκπρόσωπος των εφοπλιστών, βεβαίωνε για το «αξιόπλοο» του συγκεκριμένου πλοίου και μας απειλούσε ότι αν συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας, θα έμεναν τα νησιά μας χωρίς καθόλου πλοίο.
Το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, η κυβέρνηση του «μαύρου μετώπου» ΠΑΣΟΚ- ΝΔ, μια αποστολή έχουν: το τσάκισμα κάθε λαϊκού δικαιώματος, την εξυπηρέτηση με κάθε τρόπο των συμφερόντων του κεφαλαίου και μέσα σε αυτά τα πλαίσια είναι απόλυτα λογική η εχθρική στάση τους απέναντι στις διεκδικήσεις μας και η πλήρης αδιαφορία τους για  την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Οι ευθύνες τους είναι εγκληματικές.
Συνεχίζοντας «να διαπράττουμε» το αδίκημα των αγωνιστικών κινητοποιήσεων και διεκδικήσεων «εν γνώσει των συνεπειών του νόμου» ενάντια σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική που φορτώνει στις πλάτες μας την κρίση και για την οποία δεν ευθυνόμαστε,
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει με επάρκεια και με φθηνό εισιτήριο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Διεκδικούμε απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή σύνδεση των νησιών μας, χειμώνα- καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια και με εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.
Λέμε όχι στην άρση του καμποτάζ.
Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών. με εργατικό και λαϊκό έλεγχο για γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων.
Είναι στο χέρι μας, με τους συντονισμένους αγώνες μας, με αντιμονοπωλιακή συμμαχία και πάλη, με ισχυρό ΚΚΕ, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών.

Ικαρία, 3/3/2012