Ο «Καλιγούλας» οργιάζει και σε βάρος
της Δημόσιας Εκπαίδευσης
Η προώθηση του «Νέου Σχολείου» από το Υπουργείο Παιδείας προχωρά χέρι- χέρι με τη διοικητική μεταρρύθμιση του σχεδίου «Καλλικράτης» ή «Καλιγούλας» αν προτιμάτε, για να ακριβολογούμε.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από το ίδιο το κείμενο της κυβέρνησης για το «Νέο Σχολείο»: «…σχολείο ανοικτό στην κοινωνία, σε αρμονική σύνδεση με τη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης… Η νέα διοικητική δομή της χώρας αποτελεί τη βάση για μια νέα σχέση Παιδείας και Τοπικής Κοινωνίας με μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο του Συντάγματος…»
Τέτοιου είδους προγράμματα και εξαγγελίες εξυπηρετούν το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα το αναλυτικού προγράμματος των σχολείων. Μέχρι τώρα κουτσά- στραβά από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη οι μαθητές έχουν ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα και κοινά βιβλία, στα πλαίσια βέβαια της κυρίαρχης πολιτικής που υποχρηματοοδτεί την Παιδεία, ελαχιστοποιεί τους διορισμούς, ενώ αντίθετα αυξάνει βαθμιαστα σχολεία της Κηφισσιάς και του Ψυχικού, ία τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και το οικονομικό αλισβερίσι με τις επιχειρήσεις.
Αυτό το πείραμα με το σπάσιμο του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης, θα μεταφερθεί στους δήμους και τις περιφέρειες αφού τους ανατίθεται πλέον η αρμοδιότητα της συνολικής λειτουργίας των σχολείων.
Πρακτικά αυτό σημαίνει τη θέσπιση των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), δηλαδή εντελώς διαφορετικό πρόγραμμα θα ακολουθούν τα σχολεία της Κηφισιάς και του Ψυχικού, άλλο του Κερατσινίου και του Πειραιά και άλλο της Ικαρίας και των Φούρνων.
Βαθαίνουν ολοένα και περισσότερο οι ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση και οδηγούμαστε πλέον και με το νόμο στη λογική: «όποιος έχει χρήματα και πληρώνει, θα μαθαίνει και θα μορφώνεται»!
Το Υπουργείο Παιδείας θα αποποιείται πλέον την υποχρέωση του για τη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης, την οποία «φορτώνει» στην τοπική διοίκηση. Οι δήμοι και οι περιφέρειες με μηδαμινή χρηματοδότηση θα προχωρήσουν σε νέους υπέρογκους φόρους, θα συγχωνεύσουν και θα βάλουν λουκέτο σε σχολεία –«παραπανίσια» σύμφωνα με την επιταγή του «Καλλικράτη»- και θα παραδώσουν «γη και ύδωρ» σε εταιρείες, επιχειρήσεις και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, που θα εμφανιστούν ως «φιλάνθρωποι σωτήρες» και θα έχουν λόγο για τον καθορισμό των προγραμμάτων των σχολείων, προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους και όχι βέβαια να μορφωθούν οι μαθητές μιας περιοχής!
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την αξιολόγηση σύμφωνα με τα κριτήρια της αγοράς, τα 30άρια τμήματα, την υποβάθμιση τόσο των θεωρητικών επιστημών, όσο και των θετικών, την επιδερμική αξιοποίηση των γλωσσικών μαθημάτων και όχι την εμβάθυνση τους, την παραφιλολογία των νέων τεχνολογιών (υπολογιστές- διαδραστικοί πίνακες, κα) σε βάρος της μελέτης των βιβλίων, της άμεσης επικοινωνίας δασκάλου- μαθητή, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη «ντουβαροποίηση» της νεολαίας!
Ένας μαθητής χωρίς βασικές γνώσεις και αναπτυγμένη δημιουργική σκέψη και έκφραση, θα είναι στο μέλλον ένας εύκολα χειραγωγήσιμος δουλοπάροικος, που «λυγίζει» την μέση και τη συνείδηση του στα αφεντικά του, χωρίς αντίσταση, δικαιώματα και ζωή.
Επειδή δεν υποτασσόμαστε στις πολιτικές αυτές που μας μετατρέπουν σε δούλους, αντιπαλεύουμε στην πράξη τον «Καλλικράτη» και οργανώνουμε τη λαϊκή αντεπίθεση σε όλα τα επίπεδα.
Στις εκλογές της 7ης του Νοέμβρη, να τους τρομάξουμε με την ψήφο μας στη «Λαϊκή Συσπείρωση» σε δήμους και περιφέρειες και να τους «σκορπίσουμε» με τους αγώνες που έρχονται…
Στις 7 του Νοέμβρη πάμε στις κάλπες σιγοτραγουδώντας «… μένω μονάχος στο παρόν μου, να σώσω οτιδήποτε κι αν σώζεται, κι ας έχω τις συνέπειες του νόμου, συνένοχο στο φόνο δεν θα μ’ έχετε»!
Από τις 8 του Νοέμβρη και μετά το τραγούδι μας, το τραγούδι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» θα δείχνει το δρόμο του αγώνα και θα εμπνέει την αντεπίθεση του λαού μας, για ένα μέλλον που του ταιριάζει!
Ηλίας Ν. Ρούσσος
Υποψήφιος σύμβουλος
στην περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
με τη Λαϊκή Συσπείρωση