Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012

Η ΛΑΣ Ικαρίας για τις μεταφορές των μαθητών




 Χαιρετισμός  στην συγκέντρωση  του Δήμου Ικαρίας για το πρόβλημα της  μεταφοράς των μαθητών


Αγαπητοί γονείς εκπαιδευτικοί, μαθητές, συμπατριώτες-συμπατριώτισσες                       
Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολλά άλυτα προβλήματα που οξύνουν την υποβάθμιση της γνώσης, εμπορευματοποιούν την παιδεία και  βάζουν νέους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.

Ελλείψεις καθηγητών και δασκάλων, μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, σταμάτημα της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών.


Γνωρίζουμε  όλοι   πολύ  καλά  ότι  οι πολιτικές όλων των  κυβερνήσεων μέχρι  τώρα  είναι  εκείνες που έχουν οδηγήσει  σε «ελεγχόμενη χρεοκοπία» τα σχολεία, στην εξαθλίωση τη λαϊκή οικογένεια  και το πρόβλημα των μεταφορών είναι αποτέλεσμα αυτών των πολιτικών.                                
Το αυτόνομο αποκεντρωμένο σχολείο που οδηγεί στη παραπέρα ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της « όποιας δημόσιας»  παιδείας  είναι  κεντρικός πολιτικός σχεδιασμός της Ε.Ε. τον οποίο στήριξαν όλες οι κυβερνήσεις είτε του ΠΑΣΟΚ, είτε της  Ν.Δ.  είτε η νέα τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ –ΔΗΜΑΡ  είτε  η   ΚΕΔΕ .  Με  την  παράταση  των  συμβάσεών που προβλέπει η εγκύκλιος 47 του ΥΠ.ΕΣ (6/9/12) σε εφαρμογή της πράξης νομοθετικού  περιεχομένου  (ΦΕΚ 171-Α  5/9/12) συνεχίζεται  το  ανεπαρκές και επικίνδυνο σημερινό  σύστημα, και δεν προβλέπεται να λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς του συνόλου των μαθητών, αφού καλούν τους μεταφορείς, που σημειωτέον παραμένουν  απλήρωτοι,  να παρατείνουν τις συμβάσεις τους με νέα μείωση (όπου σε συνδυασμό με της περσινές αυθαίρετες μειώσεις  συνολικά φτάνουν στο 37%).
Τη  στιγμή  που   φέτος  λειτουργούν  2.000   λιγότερα  σχολεία  (μετά τις περσινές συγχωνεύσεις) άρα είναι και  αυξημένες  οι  ανάγκες - ειδικά στην περιφέρεια - για τη μεταφορά περισσότερων μαθητών,   χωρίς  βέβαια   να  υπολογίζουμε  τα παιδιά  με ειδικές ανάγκες τα οποία  βρίσκονται  στα  σπίτια  τους  παρόλο  που  η  ειδική  αγωγή είναι  υποχρεωτική !!!!  
                   Οι  περιφερειακές  και τοπικές διοικήσεις  της  χώρας  στην πλειονότητα τους  είναι  συνένοχες για  τη σημερινή  κατάσταση  γιατί  χρόνια  τώρα  πίεζαν,  να πάρουν μια σειρά κεντρικές αρμοδιότητες του κράτους στα χέρια τους,  γιατί  έχουν συνδράμει όλο το προηγούμενο διάστημα στην εφαρμογή της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής,  που  έχει οδηγήσει στην εξαθλίωση και την ανέχεια  τους περισσότερους γονείς  και  τώρα  που  η  μεταφορά των μαθητών βρίσκεται  στον αέρα  «θυμούνται» τις  περικοπές  της  χρηματοδότησης  και  τις  ευθύνες της  κεντρικής  εξουσίας.   Σε αυτή  την  κατεύθυνση  κινείται  δυστυχώς και   η  πλειοψηφία  του  Δήμου  Ικαρίας η  οποία το  διάστημα  που  προηγήθηκε των  εκλογών  για την  τοπική  διοίκηση  (2010),  όχι   μόνο   υποτίμησε  τις  θέσεις  που  παρουσιάσαμε  σχετικά  με  τις  επιπτώσεις του σχεδίου ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ  στην  εκπαίδευση, αλλά  αναπαράγαγε όλη την κυβερνητική φιλολογία  σχετικά  με  την  διοικητική  μεταρρύθμιση  φτάνοντας  στο  σημείο  να  βλέπει  «Νέες προοπτικές και νέες προκλήσεις» στο σχέδιο  ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. 
Στην  συνέχεια μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους  δεν αισθάνθηκαν καμία ανάγκη  να αναδείξουν  το  αδιέξοδο  στο  οποίο  οδηγείται  η  υπόθεση της μεταφοράς των μαθητών, ανακυκλώνοντας πάλι τα  επιχειρήματα  για «ορθολογικό σχεδιασμό των δρομολογίων» κλπ.  Αγνοώντας  την  αγωνία  των γονιών  για  ασφαλή  και  δωρεάν  μεταφορά των παιδιών  τους,  δεν  κάλεσαν ποτέ τους  συλλόγους  γονέων  για  συζήτηση  σχετικά  με τα νέα  δεδομένα, τον σχεδιασμό του δήμου και  πως  θα  αντιμετωπιστεί  η  κατάσταση. 
Μεθοδεύουν (με τον τρόπο που υλοποιούν αδιαμαρτύρητα τις κατευθύνσεις του ΥΠ.ΕΣ)  την εφαρμογή  της τρίτης επιλογής της σχετικής εγκύκλιου του ΥΠ.ΕΣ,  την  μεταφορά  δηλαδή  αυτής  της σοβαρότατης  ευθύνης  στους  ιδίους  τους  γονείς. 
Για εμάς είναι καθαρό ότι η μόνη ουσιαστική λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών είναι η δημιουργία  ενιαίου κρατικού φορέα για Αποκλειστικά Δημόσιο, Δωρεάν  και   ασφαλές σύστημα μεταφοράς στα  σχολεία  τους με  κατάλληλα διαμορφωμένα και  ασφαλή  μέσα  μετακίνησης, και απ’ ευθείας  κρατική χρηματοδότηση.
Ωστόσο συμμετέχουμε στην σημερινή κινητοποίηση αν και δεν στοχεύει στην ικανοποίηση αυτού του αιτήματος γιατί,  αυτή η κινητοποίηση είναι αποτέλεσμα παρέμβασης της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο Δ.Σ για το θέμα, αν και δεν υποστηρίχθηκε η πρόταση μας.  Καθώς και γιατί πιστεύουμε ότι και μέσα από την σημερινή κινητοποίηση πρέπει να καταγγελθεί η ουσία του προβλήματος που δεν είναι άλλη από την απόφαση της κυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) για τον περιορισμό των δαπανών για την παιδεία  στο 2,6%. Και η απαίτηση της τρόικας για νέες περικοπές ύψους πάνω από 400 εκατ. ευρώ, μετατρέπουν όλο και περισσότερο την παιδεία από δημόσιο αγαθό και από δικαίωμα, σε προνόμιο για λίγους.
Συμπατριώτες-Συμπατριώτισσες, γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές,            
η «Λαϊκή Συσπείρωση» απέναντι στον συνεχιζόμενο εμπαιγμό της εκπαιδευτικής κοινότητας του νησιού μας 

  • Καταγγέλλει την εφαρμοζόμενη  πολιτική της συγκυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ), που υπακούοντας τυφλά τις τροϊκανές εντολές,  με απάνθρωπο τρόπο υποβαθμίζει διαρκώς και καταργεί ότι υπήρχε από το κοινωνικό κράτος και δικαιώματα και ιδιαίτερα το κοινωνικό αγαθό της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

  • Συμπαρίσταται απόλυτα στους μαθητές και στους γονείς τους διεκδικώντας μαζί τους ασφαλή, δωρεάν και άνετη μεταφορά των μαθητών από και προς τους σχολικούς προορισμούς.

  • Καλούμε και από αυτό το βήμα την διοίκηση του Δήμου αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση να προχώρηση ως ένδειξη διαμαρτυρίας, στην αναστολή της λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων του Δήμου που έχουν πρόβλημα μεταφοράς μαθητών. Επικαλούμενο λόγους εκτάκτου  ανάγκης, που προκύπτει από την αδυναμία των αρμόδιων οργάνων να εκτελέσουν  την μεταφορά των μαθητών  στα περισσότερα σχολεία της Ικαρίας.

  • Απαιτώντας την άμεση επίλυση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών, καλούμε την κυβέρνηση  να τροποποιήσει  της μέχρι σήμερα κατευθύνσεις που έχουν δοθεί καταβάλλοντας όλα τα οφειλόμενα ποσά στους μεταφορείς, ανακαλώντας  της μειώσεις στις συμβάσεις, καταργώντας το όριο των χιλιομετρικών αποστάσεων, αυξάνοντας στα πραγματικά επίπεδα την τιμή υπολογισμού της χιλιομετρικής αποζημίωσης .


 Ικαρία, 12/10/2012